מה זה קיימות ואיך זה קשור אלי?!????????

איזה כיף שאתם פה!

נעים להכיר אני קרין!
אני מזמינה אתכם להצטרף למסע שלי ולקבל השראה לחיים פשוטים יותר, כאן אשתף אתכם בצעדים הקטנים שלי בנושאי בריאות, קיימות, חיבור לטבע, אופנה בת קיימא, קוסמטיקה טבעית ועוד

הרשמה לניוזלטר
💌

נגן וידאו
נגן וידאו
נגן וידאו
נגן וידאו
נגן וידאו

קיימות היא מילה יחסית חדשה בשיח הישראלי, אם תקראו את ההמשך תבינו שהיא גם לגמרי פה כדי להישאר. אז מה זה בעצם קיימות? איך אנחנו יכולים להכניס אותה בצעדים קטנים לחיים שלנו ולמה לנו בכלל?  

⭐️ קיימות - sustainability

משמעות המילה SUSTAIN היא לקיים, לשאת, לשמר.  הגדרה מקובלת  לקיימות היא “פיתוח העונה על צורכי ההווה מבלי לפגוע ביכולתם של הדורות הבאים לספק את צורכיהם הם”. הדגש בקיימות הוא על איך לספק את הצרכים שלנו כחברה מבלי לפגוע בעצמנו או במשאבי הטבע והמערכות התומכות הנוספות שקיימות סביבנו.
ההגדרה של הקיימות מתייחסת להשפעה שלנו על המים, האדמה והאטמוספירה, כלומר שיהיו משאבי מים והם יהיו ראויים לשתיה, שהאדמה תישאר פוריה וטובה לגידול וחקלאות ושהאטמוספירה תהווה לנו הגנה מפני השמש והנזקים שלה.
הקיימות משלבת בתוכה שלושה תחומי יסוד: סביבה, חברה וכלכלה.

⭐️ קיימות היא מודעות

קיימות היא עניין של מודעות, אני רוצה לדעת מי ייצר את הבגד שאני קונה, האם הוא קיבל יחס ושכר הוגן, האם החומרים שממנו הם עשויים הם טובים לי ולסביבה? האוכל שיש לי בצלחת, מה עבר עליו ומאיפה הוא הגיע, והאם הוא מזין וטוב בשבילי ובשביל הגוף שלי? או לילדים שלי? כוס הקפה שלי שאני שותה כל בוקר, האם היא תישאר איתי גם לקפה בעתיד או שהיא תעבור כמו כל הפלסטיקים להיות אי עצום בים? ככה זה מתחיל יש המון שאלות ולכל דבר פתאום יש סיפור, אבל זה הסיפור שלנו ואנחנו יכולים לבחור את כיוון העלילה ופה אני מזמינה אתכם להתחיל להתקדם איתי בצעדים קטנים, ללמוד לחקור להבין ולפתור איך לחיות טוב יותר בעולם הזה בשביל העולם הזה. 

סה”כ קיימות היא המודעות להשלכות ולנזקים של הבחירות שלנו, גם אם הם נורמה או סטנדרט (בדיוק כמו הכוס קפה התמימה הזו) צריך לדעת לפתוח את הראש ולראות מה האפשרויות והפתרונות האחרים וכך פגשתי את הכוס קפה המושלמת שלי!!!

שלא תחשבו לרגע שאצלי הכל אורגני, הכל ירוק, טבעי והכל מושלם! ממש לא! אני נחשפתי לעולם הזה לפני שנה ואני חוקרת אותו עד היום ואני אמשיך לחקור עוד ועוד וכל פעם אני נחשפת לאפשרויות חדשות וחלופות חדשות ועוד דברים שלא ידעתי קודם, אני עושה בחירות יומיומיות רבות שתומכות בקיימות, כמו להשתמש בכלים רב פעמיים, אבל יש עוד הרבה דברים שעוד לא הגעתי אליהם עדיין או שעוד לא מצאתי את הפתרון הנכון עבורם, כמו חיתולים רב פעמיים שהסתדרתי איתם רק בחצי שנה הראשונה. אבל שוב, אני בוחרת להסתכל על החצי שנה הזו, על כמות החיתולים שחסכתי להטמנה, על הטוסיק הקטן שקיבל חיתולים רכים נעימים ועדינים יותר וגם כמובן על החיסכון הכספי בזמן גידול תינוק

כוס קפה רב פעמית
כוס קפה רב פעמית
שימוש חוזר
שימוש חוזר
קופסאות אוכל רב פעמיות
קופסאות אוכל רב פעמיות

קיימות היא אחריות

אז אחרי שהבנו את ההשלכות והנזקים של הבחירות שלנו ואנחנו בוחרים לקחת אחריות עליהן, אני רוצה להזכיר שוב, כל צעד הוא חשוב וכל מעשה או הרגל חדש הוא משמעותי. צעד נוסף שמאוד חשוב לקחת אך בצורה עדינה ונעימה הוא שיתוף, האחריות היא גם לעורר מודעות אצל החברה והסביבה, רוב האנשים לא מודעים והם לא עושים זאת בכוונה ולכן אין סיבה לכעוס ואתם גם לא באים ללמד אף אחד. אתם באים לתת השראה, הפיצו מסביבכם את טוב הלב, האהבה לטבע, לסביבה ולחברה ואת הרצון לתת לעולם את כל מה שהוא נותן לנו חזרה.

⭐️ איך ניתן להכניס קיימות לחיים?

קודם כל נתחיל בזה שהקיימות היא חסכונית צבעונית וחברתית ונמשיך בזה שכל אחד יכול! הדבר החשוב ביותר כאשר מתחילים להתעסק בנושא הוא שכל צעד משמעותי וכל צעד חשוב ואם עשיתם אותו אתם יכולים להיות גאים בעצמכם!

למתחילים – 5 טיפים בנושא קיימות

עכשיו אציג בפניכם כמה דגשים שבעזרתם אפשר לפתוח את הראש ולהתקדם לאט לאט, בהמשך אכתוב ואפרסם פוסטים נוספים על כל נושא ודגש בנפרד בתחום הקיימות, חשוב לי מאוד שאם נושא זה מעניין אתכם תכתבו לי בתגובות או בפרטי ואתם מוזמנים להישאר מעודכנים, ולכן אל תשכחו להירשם לעדכונים!

שקיות רשת רב פעמיות לירקות ופירות
חיתולים רב פעמיים
חיתולים רב פעמיים
שימוש חוזר DIY מטבח ילדים
שימוש חוזר DIY מטבח ילדים

שינוי הרגלי צריכה - less is more

אפס פסולת - ZERO WASTE

שימוש בחומרים ידידותיים וטבעיים

עוד בקיימות...

עוד בנושאים אחרים...