5 דברים שתמיד יש לי בתיק ????????

איזה כיף שאתם פה!

נעים להכיר אני קרין!
אני מזמינה אתכם להצטרף למסע שלי ולקבל השראה לחיים פשוטים יותר, כאן אשתף אתכם בצעדים הקטנים שלי בנושאי בריאות, קיימות, חיבור לטבע, אופנה בת קיימא, קוסמטיקה טבעית ועוד

הרשמה לניוזלטר
💌

נגן וידאו
נגן וידאו
נגן וידאו
נגן וידאו
נגן וידאו

אז החלטתם להכניס קצת אפס פסולת לאורח החיים שלכם? אלופים!
תוהים מאיפה כדאי להתחיל? אני תמיד בעד להתחיל מהיומיום ומהשגרה.
בחרתי לתת לכם הצצה לתיק שלי ולפריטים שאני לוקחת איתי בתיק בכל יום ולכל מקום. הפריטים האלו עוזרים לי לשמור על הסביבה ולהימנע משימוש בחד פעמי. אני רוצה גם לחדד ולהגיד שאין צורך עכשיו בכמויות של כלים רב פעמיים או מאה קשיים מנירוסטה. מספיק שיהיה לכם את הכוס/ בקבוק/ קש רב פעמי הטוב והאיכותי  שישמח וישמש אתכם בכיף ובאהבה ולא צריך יותר מזה.

⭐️ בקבוק מים רב פעמי

שתיה של מים במהלך היום היא סופר חשובה ומשמעותית לבריאות שלנו, כאשר יש לנו בקבוק מים זמין תמיד נקפיד לשתות הרבה יותר. כאשר יש לנו בקבוק מים בתיק, אנחנו באופן אוטומטי נצמצם את השימוש בכוסות חד פעמיות. כוסות  חד פעמיות לצערי מוצעות לנו בשפע בכל חנות/משרד/מוקד שירות ואפילו בית שאליו נגיע.
אני ממליצה לבחור בקבוק מים רב פעמי, רצוי בקבוק נירוסטה, בגודל בינוני. שהבקבוק לא יהיה גדול מידי וכבד ושלא יהיה קטן מידי ויגמר מהר מידי.בנוסף כדי שנוכל “לזרוק” אותו בתיק הוא חייב להיות בעל אטימות טובה ושלא יצא מצב שהוא נוזל או מטפטף בתוך התיק.

בקבוקי נירוסטה

⭐️ כוס קפה מנירוסטה

אין ספק שהרגעים המפנקים של היום הם הרגעים שבהם אנו מתפנים להכין לעצמנו כוס קפה או אפילו יותר מפנק שמכינים לנו קפה של בית קפה. הקפה בדרך כלל יהיה בכוס חד פעמית של בית הקפה או המשרד. לכוס הזו עם כל היופי, התמימות והפוטוגניות שלה יש חסרונות רבים. אפילו שהיא מנייר הכוס הזו לא ניתנת למחזור. וזה בגלל שכבת ההגנה מנוזלים שיש בחלקה הפנימי של הכוס. לכן הכוס הזו היא לא ידידותית לסביבה ומגיעה כמו שאר הפסולת להטמנה.
הפתרון הכי טוב לקפה הוא לקחת כוס רב פעמית בתיק, הכוסות הרב פעמיות מנירוסטה שומרות על חום ובעלות סגירה הרמטית כך שאין נזילות. ולכן גם אותן ניתן פשוט נ”לזרוק” בתיק. יש גם כוסות נירוסטה עם ידית קליפס מדליקות שניתן לתלות על התיק ולקחת לכל מקום.

⭐️ קש רב פעמי

קש הוא כאילו לא מורגש וזה כי אנחנו כל כך רגילים לקשים. והוא קטן וזניח ובטח אין לו השפעה. אז זהו שלא!
קשים הם חלק מהפסולת הימית שמגיעה אל האוקיינוסים ויוצרת איי פלסטיק עצומים. הפסולת הזו פוגעת בבעלי החיים ומזהמת את הים.
בעיקרון קש הוא כמעט תמיד מיותר ואפשר להסתדר מעולה גם בלעדיו. כן יש בו משהו מאוד נוח כייפי ונעים לשתות איתו בעיקר בימי הקיץ. אז למי שלא יכול בלי קש יש את האפשרות לרכוש קש רב פעמי מנירוסטה, אל דאגה הקש מגיע עם אביזר ניקוי (חותר) שבעזרתו ניתן לשמור על ניקיון הקש. הקש מגיע בדרך כלל בנרתיק בד שאותו גם כמובן ניתן “לזרוק” לתיק ולהוציא לשימוש בעת הצורך.

כלים רב פעמיים למכירה

⭐️ שקית בד

שקיות בד כבר הפכו לסטנדרטיות. בעיקר בגלל החיוב הנוסף של 10 אגורות על כל שקית פלסיק בסופר. אז סביר מאוד להניח שיש לכם בתיק או בבגאז’ של האוטו שקיות בד לקניות.
גם לי באוטו יש כמה שקיות בד, בכל זאת אני בוחרת לשים שקית אחת גם בתיק פשוט כי לפעמים אני שוכחת לקחת אותן איתי מהאוטו ואז זה נוח שיש לי בתיק. במיוחד אם רק קפצתי לקנות משהו ולא ממש לערוך קניות גדולות.

⭐️ שקית רשת

שקיות רשת משמשות אותי בעיקר לפירות, ירקות, אגוזים, פירות יבשים ומוצרים נוספים שאני קונה בתפזורת. אז במקום לקחת שקית מהגליל או קופסאת פלסטיק חד פעמית, אני שמה את המוצרים בשקיות רשת רב פעמיות וכך מצמצת את צריכת הפלסטיק ואת הפסולת שלי.
כמו השקיות בד אני מאחסנת אותן באוטו אבל משאירה לי אחת או שתיים תמיד איתי בתיק למקרה שאני קופצת לקנות משהו ואצטרך אותן. כמובן שהשקיות רשת ניתנות לכביסה ועמידות גם למשקל של פירות וירקות.

לסיכום אלו חמשת הפריטים שאני תמיד מסתובבת איתם בתיק. אצלי זה משתנה בעיקר בין החורף לקיץ לדוגמא, בחורף אני מוותרת על הבקבוק מים ולוקחת איתי רק כוס לשתיה חמה מנירוסטה. שמה בה מים חמים עם איזה חליטה טובה ומקל קינמון. אני עושה לה ריפיל במהלך היום ואז אין לי צורך בבקבוק מים. על הקש בחורף אני מוותרת פשוט כי רוב השימוש שלי בו הוא בקיץ עם קפה קר או מיץ תפוזים.
 לכל אחד יתאימו פריטים אחרים כמובן, אבל הכי חשוב זה פשוט להתחיל ממשהו!
מזמינה אתכם להסתכל מהצד על היומיום שלכם ולראות מה יכול להיות לכם בתיק ויכול לעודד אתכם לצמצם את כמות הפסולת שאתם מייצרים.
ממליצה לכם לקרוא גם על צעדים ראשונים לאפס פסולת  zero-waste ועל פירמידת העקרונות לאפס פסולת.

עוד בקיימות..

תיק אפס פסולת

5 דברים שתמיד יש לי בתיק ????????

אז החלטתם להכניס קצת אפס פסולת לאורח החיים שלכם? אלופים!תוהים מאיפה כדאי להתחיל? אני תמיד בעד להתחיל מהיומיום ומהשגרה.בחרתי לתת לכם הצצה לתיק שלי ולפריטים

קרא עוד »

עוד בנושאים אחרים..

פודינג צ'יה

איך להכין פודינג צ’יה ????

זרעי צ’יה הם מקור עשיר ביותר לאומגה 3 ולחומצות שומן חיוניות, זרעי הצ’יה הקטנים והתמימים האלו מלאים בכל טוב! יש בהם סידן חלבון מגנזיום ויטמינים

קרא עוד »